söndag 2 februari 2014

Obon de Gohan och Gravity

Idag är det 1år och 3månader sedan jag och min pojkvän blev tillsammans! hehe
Så vi bestämde oss för att gå på date, tyvärr så råkade vi dock försova oss så vi bestämde för att kolla på en film på bio.

Men först å främst så var ju jag hungrig på kött och sallad så vi tog en liten runda på Ikebukuro's Lumine och hittade restaurangen Obon de Gohan.


Såå hungrig!!

pojkvännen dricker kaffe före maten.


Vad han åt.

Vad jag åt!!



Pojkvännen dricker kaffe efter maten.

Maten på Obon de Gohan var verkligen supergod! Det smakade verkligen "hemlagad", inte så starka smaker utan milda och runda. 
Jag tror att maten gick på ca 1000 till 2000JPY (ca 65 till 129SEK), riktigt prisvärt tycker jag i alla fall. Jag kommer definitivt att äta där igen.


Efter maten gick vi som sagt till biografen för att se 'Gravity' (den med Sandra Bullock och George Clooney).
Det var säkert hur länge som helst sedan den filmen gick på biografer i Sverige, men för er som missade den då; ni måste absolut de den! Det var en av de absolut bästa filmerna jag någonsin har sett!

(http://d1jqu7g1y74ds1.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/10/2013_gravity_movie-wide.jpg)

(http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2013/10/gravity-movie-review-sandra-bullock-shiop.jpg)




3 kommentarer:

  1. Jaaa älskade Gravity! Alltså var alldeles yr när jag gick från biosalongen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst var den helt fantastisk! Jag tyckte filmen fick ut så mycket känslor ur publiken. Det kändes som att man var där liksom! :-D

      Radera
  2. Såg sjukt smarrigt ut! Grattis till er också.
    Gillade också Gravity massor, men tyckte att det blev för mycket musik på slutet. Gillade att det var sådär tyst och "dött" som det var i början. Spännande liksom

    SvaraRadera