söndag 23 februari 2014

Kan inte sova... (JP 6:19)

De senaste dagarna har jag fått reda på att jag har gått och blivit mörkrädd. Igen. Det var ett tag, innan jag blev tillsammans med min pojkvän som det hade gått över, men nu har det till och med blivit lite värre. Förutom att jag går och tror att det är en mördare i varje hörn och kanter i vårat rum (jag är ju inte rädd när jag har folk omkring mig) så har mitt "safeplace" AKA sängen, slutat vara mitt safeplace. Jag tror att det är för att den tar upp i princip all golvspace vi har, så istället för att vara en "ö" där ingenting kunde komma åt mig, så är det nu istället densamma som golvet. 
Min hjärna spelar upp bilder på en svart man (inte nödvändigtvis hudfärgen) som lyfter upp täcket och tar död på mig... Tack för den bilden, nu kan jag sova gott.
Sen blev det ju inte bättre av att jag drömde mardröm igår av att alla män försökte få tag på, och våldta, alla kvinnor i världen (i drömmen var jag en av få som hade kommit undan så länge).
 
Aja, jag har ju varit uppe så länge att det håller på att ljusna ute i alla fall. 
Hoppas ni som läser sover bättre!
Puss kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar