lördag 15 februari 2014

Urladdning - Svensk feminism

De senaste dagarna har jag varit väldigt irriterad på feminismen i Sverige. Jag tycker att alla sidor jag läser om feminism är så larviga. Vem bryr sig egentligen om den som gestaltar en 'man' kollar rakt mot kameran medan 'kvinnan' kollar "drömskt" (jag tyckte hon såg väldigt seriös ut) ut mot horisonten. Alltså, är det ens feminism?
Allting ska ses i "genusperspektiv" och ingenting får ha ett kön, men hur jäkla bra är det egentligen. Jag menar, vad är det som är så himla dåligt med att vara en man respektive kvinna? Jag tycker att båda har sina respektive goda förutsättningar och egenskaper, och man borde vara stolt över att man är vad man är. Inte hålla på och gömma sig i någon könsneutral zon eller vad tusan det än är för något, och lådas som att man inte har något kön.
Kvinnor borde få vara kvinnor och män få vara män utan att man gör någon skillnad i lön, värde som individ eller andra viktiga frågor. Feminismen är på väg åt fel håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar